kotij-social

 

« وگر دست محبت سوی کس یازی / به اکراه آورد دست از بغل بیرون / که سرما سخت سوزان است »
(اخوان ثالث)
با آمدن زمستان گرمای خورشید عقب می‌نشیند و تن بسیاری از کسانی که دست‌شان به دهانشان نمی‌رسد به لرزه می‌افتد. حالا اگر بزرگسان باشند یک چیزی اما وقتی پای کودکان با آن پوست نازک و تن نحیف‌شان در میان باشد تحمل این لرزه جان‌فرساست. هیچ پدر و مادری یاری دیدن رنج اولاد را ندارند اما اگر وسع‌شان نرسد که پوشاک مناسبی تهیه کنند چه باید بکنند الا این‌که رنج بکشند و با شرمساری کودکشان را بنگرند و از دورن خودشان را بخورند.
اکنون صدها پدر و مادر در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان در چنین وضعی‌اند و فقط با چشمان اشک‌بار، کودک سرما‌زدۀ خود را می‌نگرند. این کودکان در این آغاز فصل سرما پوشاک گرمی ندارند که حافظ تن نزارشان از گزند سوز سرما باشد. آنان کفش مناسبی ندارند که پاهای کوچکشان از نیش یخ در امان باشد. شاید این کودکان در ذهنشان طلب یاری می‌کنند؛ شاید والدین‌شان با زبان بی‌زبانی از هم‌وطنانشان استمداد می‌جویند.
ما در مهربانه هم‌گام با موسسۀ خیریۀ خادمین کتیج، تصمیم گرفته‌ایم که ندای این کودکان باشیم تا با مشارکت شما، هم‌وطن مهربان، در حد بضاعتمان برای۱۶۰ کودک روستایی و محروم پوشاک گرم و کفش مناسب تهیه کنیم.
مبلغ مورد نیاز برای تأمین پوشاک گرم برای ۱۶۰ نفر دانش‌آموز بدسرپرست روستایی:
پلیور: ۲۰ هزار تومان
زیرپوش: ۱۰ هزار تومان
کفش: ۳۵ هزار تومان
جمع کل : ۱۰میلیون و۴۰۰هزار تومان
در حال حاضر نظری وجود ندارد.