توان‌یابان

اولین دوره جشنواره توانتک از ۲۱ تا ۲۴ آذر به میزبانی موسسه خیریه رعد برگزار شد. این جشنواره که با حمایت جامعه استارتاپها شکل گرفت، برای ایجاد ارتباط میان کسب و کارها و توانیابان و توانمندسازی آنها برگزار شد. یکی از مشکلاتی که ما در ایران با آن مواجه هستیم، این است که معلولان در جامعه دیده نمیشوند؛ زیرا شرایط حضور آنها در جامعه فراهم نیست. برگزاری چنین جشنوارهای مقدمات حضور معلولان را در جامعه فراهم میکند تا نه به عنوان افرادی از کار افتاده، بلکه به عنوان افرادی توانیاب فرصت شکوفایی پیدا کنند.

در ادامه مطلب با مهربانه همراه باشید.

مهربانه به عنوان عضوی تیم برگزاری توانتک، با هدف معرفی مفاهیم مسئولیتاجتماعی و توانمندسازی، و ایجاد فرصتهای شغلی برای توانیابان در این جشنواره حضور پیدا کرد. مهربانه تا کنون بیش از یک میلیارد تومان برای پروژههای خیریه، توانمندسازی و مسئولیت اجتماعی جمعآوری کرده که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان آن به توانیابان اختصاص داشته است.

در نمایشگاه توانتک در مجموع ۲۰ استارتاپ از جمله مهربانه شرکت کردند و توانیابان این فرصت را داشتند تا از نزیک با آنها آشنا شوند. همچنین کارگاههای آموزشی مختلفی نیز برای توانیابان برگزار شد. طی این نمایشگاه، ۲۵۶ موقعیت شغلی ارائه شد و بیش از ۱۷۰ رزومه از توانیابان دریافت گردید که این حجم از ظرفیت کاملا غیرمنتظره بود و همه را شگفتزده کرد.

ظرفیتها و استعدادهای فراوانی در توانیابان وجود دارد که در جامعه دیده نمیشود. جشنواره توانتک یک بار در سال اتفاق میافتد اما پیام و فرهنگ آن باید در زندگی عادی ما جریان پیدا کند. این وظیفه ما است که پتانسیل آنها را فعال کنید تا فرصت حضور در جامعه را پیدا کنند و مفید واقع شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره، میتوانید به سایت توان‌تک مراجعه کنید یا توانتک را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید و هشتگ #توان‌_تک را ببینید.

در حال حاضر نظری وجود ندارد.