هدف کمپین #کنارهمیم اعطای وام قرض‌الحسنه ضروری دو میلیون تومانی، با بازپرداخت ۶ ماهه به افراد روزمزدی است که درآمد آنها در شب عید و در آستانه نوروز، به شدت کاهش یافته و نیاز فوری مالی دارند.

در این کمپین مبالغ جمع‌آوری شده، در قالب وام بدون بهره اعطا شده و حداکثر در پایان مهرماه به حساب حامیان بازگردانده می‌شود. در نتیجه آنچه حامی اعطا می‌کند، عواید حاصل از خواب پول بوده و اصل پول باقی می‌ماند.

مهربانه به عنوان مسوولیت اجتماعی خود، زیرساخت‌های فنی و نظارتی پروژه را آماده کرده و از محل کمک‌های انجام شده، سهمی برای خود در نظر نگرفته است.

• نحوه شناسایی وام گیرندگان

برای شناسایی کسانی که از شیوع این ویروس آسیب دیده و درآمدشان به طور قابل توجهی کاهش یافته، در گام نخست از ظرفیت پلتفرم‌های فعال در حوزه‌هایی چون کارگران خدماتی، ساختمانی، رانندگان تاکسی آنلاین و… استفاده می‌شود.

این پلتفرم‌ها، افراد آسیب دیده مرتبط را که رابطه بیمه‌ای با آنها نداشته و درآمدشان کاهش یافته را به کمپین معرفی می‌کنند.

چگونگی تامین مالی پروژه

۱- حمایت مالی مستقیم پلتفرم‌های درگیر موضوع

۲- کمک کسب و کارها در قالب مسوولیت اجتماعی

۳- جمع‌آوری حمایت‌های حامیان از طریق کمپین مهربانه

۴- مهربانه در حال مذاکره برای جذب حمایت‌ها در قالب اعطای وام به پلتفرم‌ها برای اختصاص به این کمپین است.

• ضمانت بازگشت پول

در این مرحله پلتفرم‌ها برای همکاری با کمپین لازم است ریسک عدم بازگشت پول را برعهده بگیرند. در صورت استقبال از کمپین و گسترش آن به سایر افرادی که با پلتفرم‌ها همکاری ندارند، مهربانه با بانک‌ها برای استفاده از سایر روش‌های جایگزین مذاکره می‌کند.

• نحوه پرداخت وام و جمع‌آوری آنها

مهربانه براساس فهرست ارایه شده از سوی پلتفرم‌ها، وام را به حساب افراد تایید شده واریز می‌کند. همچنین پلتفرم‌ها می‌توانند با نظارت هیات امنای پروژه، راسا اقدام به واریز وام به افراد تایید شده نمایند.

با توجه به این که پلتفرم‌ها ریسک عدم بازگشت وام را برعهده گرفته‌اند، جمع‌آوری و بازپس‌گیری وام‌ها از محل درآمدهای نیروها، پس از ۶ ماه برعهده آنها خواهد بود.

• نحوه مشارکت کسب و کارها در کمپین #کنارهمیم

مهربانه خود را موظف می‌داند کسب و کارهای مشارکت کننده در طرح را در صفحه پروژه و همچنین اخبار منتشر شده از این پروژه معرفی کند. روش‌های مشارکت به این ترتیب است:

۱- حمایت مالی از کمپین: با توجه به شیوه درنظرگرفته شده برای اعطای وام و ضمانت بازگشت آن، افراد و کسب و کارها می‌توانند با قرض ۶ ماهه پول خود به پروژه و افراد آسیب دیده، در این کار خیر مشارکت کنند.

۲- در صورت دراختیار داشتن پلتفرم خدماتی موضوع کمپین، افراد آسیب دیده برای دریافت وام را به مهربانه معرفی کنید. در این مورد قبول ریسک عدم بازگشت وام ضروری است.

• هیات امنای پروژه

هیات امنای پروژه به عنوان افراد معتمد و مقبول، نسبت به نحوه اجرای پروژه، تخصیص صحیح آن به افراد نیازمند و بازگشت مبالغ به حامیان نظارت می‌کنند. اعضای هیات امنا عبارتند از:

  • دکتر امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات
  • مهندس محمدباقر اثنی‌عشری رییس سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای کشور
  • دکتر سروش قاضی‌نوری استاد دانشگاه علامه طباطبایی
  • دکتر جعفر محمدی به نمایندگی از هیات مدیره موسسه خیریه مهربانه

 

برای مشاهده پروژه اینجا کیک کنید.

برای مشارکت در این کمپین می‌توانید با شماره ۰۹۱۹۵۳۲۸۹۱۴ تماس گرفته و یا با ایمیل ceo@mehrabane.ir در ارتباط باشید.

در حال حاضر نظری وجود ندارد.