بوچیا

 معمولا تیم‌های ورزشی برای شرکت در مسابقات مهم و پوشش دادن هزینه‌های خود اسپانسر جذب میکنند.
تیم‌های حاضر در لیگ کشوری بوچیای امسال هرکدام برای خود اسپانسر دارند و تیم “پیروزی” که در لیگ پارسال مقام دوم را کسب کرده بود، برای تامین هزینه‌های خود از مهربانه کمک خواست و ما هم تصمیم گرفتیم در این مسابقات، با حمایت شما و به امید قهرمانی، همراه این تیم باشیم.
🏆تیم بوچیای مهربانه:

قصد داریم با همراهی شما، از تیم دوم مسابقات سال ۱۳۹۵ حمایت کنیم در لیگ امسال شرکت کنند.
تیم با لباس و شعار انتخاب شده با حمایت‌های شما در مهربانه وارد مسابقات می‌شود و امیدواریم امسال با کسب مقام قهرمانی خاطره‌ای خوش برای بازی‌کنان و حامیان این پروژه خلق شود.

🏅کاپیتان و مربی تیم، علی اصانلو، متولد ۱۳۶۹ است. او مقام‌های بسیاری در مسابقه‌های مختلف کسب کرده و با جدیت و پشتکاری خارق‌العاده، امسال تیم‌اش را برای قهرمانی آماده کرده است.

 

معرفی رشته ورزشی بوچیا:

بوچیا (به انگلیسی: boccia) نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. ورزش بوچیا در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود، اما درحال‌ حاضر ورزشکاران با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز آن را بازی می‌کنند.

بازی بوچیا شامل ۱۳ توپ است که ۶ عدد از آن‌ها آبی، ۶ عدد از آن‌ها قرمز و یک عدد دیگر سفید (جک‌بال) است؛ هر دسته ۶ تایی، در دست یک تیم قرار دارد و جک‌بال هم در آغاز بازی توسط قرعه به یک تیم داده می‌شود تا آن را در محدودهٔ مشخصی در زمین بازی پرتاب کند. سپس افراد هر تیم، توپ‌های قرمز و آبی را به نوبت به سمت جک‌بال پرتاب می‌کنند. امتیاز بازی براساس شمارش تعداد توپ‌هایی است که از نزدیک‌ترین توپ تیم حریف، به جک‌بال نزدیک‌تر باشد بوچیا به سه صورت انفرادی، دونفره و تیمی برگزار می‌شود

بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند. این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می‌رسد، اما بازیکنانی در این رشته موفق می‌شوند که قدرت تمرکز و تسلط روحی خود را تقویت کنند. این ورزش به سکوت و آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.

حمایت میکنم

در حال حاضر نظری وجود ندارد.