امروز ۱۴ شهریور روز جهانی خیریه است. تصمیم داریم در مورد موضوعی صحبت کنیم که کمتر بهش پرداخته شده است و نیاز دارد در مورد آن آگاهی ایجاد شود.
خیلی‌ از افراد تصور می‌کنند که خیریه‌ها به طور رایگان فعالیت می‌کنند و تمام خدماتی هم که ارائه می‌کنند، باید به صورت رایگان باشد.
در موسسات خیریه مثل تمام شرکت‌های کوچک و بزرگ، ساختار سازمانی شامل هیئت مدیره، مدیر عامل، مدیران و کارمندان وجود دارد. اگر چه بعضی از افراد به صورت داوطلبانه همکاری می‌کنند، اما خیریه‌ها هم مثل هر موسسه‌ای، هزینه‌هایی مثل اجاره محل موسسه، حقوق کارمندان، تهیه امکانات و وبسایت، توسعه و … دارند و برای پوشش این هزینه‌ها، باید درآمدی داشته باشند.
موسسات خیریه این درآمد رو به شکل‌های مختلفی کسب می‌کنند. بعضی با جمع‌آوری حمایت مردمی، بعضی با فروش کالا و ایجاد بازارچه و ….

مهربانه هم با دریافت کارمزد ۷ درصدی برای ارائه خدمات آنلاین تأمین سرمایه جمعی، بخشی از هزینه‌های جاری خودش رو تأمین می‌کند. این درآمد باعث می شود مهربانه بتواند به فعالیت‌های خیرخواهانه خودش ادامه دهد و کارهای خیر رو گسترش بدهد. بنابراین اگر دیدیم موسسات خیریه محل درآمد «شفافی» دارند، با دید منفی بهش نگاه نکنیم.

در حال حاضر نظری وجود ندارد.