crowdsourcing-tehran

 

مدیر سایت مهربانه در نخستین کنفرانس جمع‌سپاری تهران:

فرهنگ‌سازی، باید در اولویت فعالان حوزه جمع‌سپاری باشد

سازمان Crowdsourcing Week با همکاری سامانه ایونت‌باکس نخستین کنفرانس جمع‌سپاری تهران (CSW Summit Tehran) را در کتابخانه ملی ایران برگزار کرد.

هدف از کنفرانس CSW Summit Tehran ایجاد جرقه‌ای در بین شرکت کنندگان در این موضوع بود که چگونه می‌توان از اینترنت برای بهره‌وری اجتماعی، تعامل تصمیم‌گیرندگان و کارآفرینان ایران یک کاتالیزور ساخت و اتصال آنها به متخصصان جهانی در جمع‌سپاری و جذب سرمایه مردمی را ممکن کرد.

این رویداد بین‌المللی در برگیرنده سخنرانی‌ها، مطالعات موردی و جلسات تعاملی با حضور افرادی همچون خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، مدیرعامل Careem.com، جعفر محمدی، مدیر اجرایی مرکز نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف ، گلرخ بحری موسس وب‌سایت تامین جمعی سرمایه مهربانه  و بسیاری دیگر از فعالان این حوزه در ایران و جهان برگزار  شد.

گلرخ بحری موسس وب‌سایت تامین جمعی سرمایه مهربانه در این رویداد گفت: جمع‌سپاری شیوه‌ای نوین برای تامین مالی پروژه‌های کارآفرینی است و حتی می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند.

وی افزود: موضوع جمع‌سپاری در کشور ما بسیار جدید است و تنها یکی دو مجموعه مانند مهربانه تاکنون استفاده موفقی از این شیوه‌ داشته‌اند. همچنین وی از کمبود قوانین، مقررات و مجوزها به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل عدم توسعه تامین جمعی سرمایه ‌ اشاره کرد

بحری تاکید کرد: مهم‌تر از موضوع قوانین و مقررات، لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه جمع‌سپاری است. از یک سو بخش‌خصوصی باید با این شیوه برای تامین مالی پروژه‌های خود آشنا شود و از سوی دیگر باید زمینه اعتماد مردم به این شیوه فراهم شود.

وی گفت: برای گسترش استفاده از این ابزار نوین، فرهنگ‌سازی باید در اولویت فعالان حوزه جمع‌سپاری باشد.

موسس سایت مهربانه گفت: استفاده از شیوه جمع‌سپاری نه تنها برای بخش خصوصی بلکه برای مردم به عنوان مشارکت کنندگان در پروژه نیز سود داشته و آنها بابت سرمایه‌گذاری‌شان پاداش می‌گیرند.

در حال حاضر نظری وجود ندارد.