بهار خندان

در یکی دو هفته اخیر، اصطلاح «بوی عید» را از قدیمی‌ترها زیاد می‌شنویم. بوی عید، واقعا یک بو نیست. وقتی به عید نزدیک می‌شویم، شهر به جنب و جوش در می‌آید؛ خیابان‌ها شلوغ می‌شوند و مردم با شور و ذوق برای خریدن لباس نو روانه بازار می‌شوند. این شلوغی و تحرک که با هیجان و حس خوب نو شدن همراه است، به این روزها فضای متفاوتی می‌بخشد که آن را بوی عید می‌نامند. فضای این روزها آنقدر متفاوت است که حتی قدم زدن در پیاده‌رو در جست و جوی یک پیراهن، در خاطرات آدم‌ها جای می‌گیرد.

اما فراموش نکنیم آدم‌هایی هم هستند که توانایی ساختن چنین خاطراتی ندارند و شاید حتی در رویاهای خود هم بوی عید را جست و جو نکنند. در پروژه‌های #بهار_خندان، با همراهی کاربران مهربانه، بوی عید را برای افرادی که به آن نیاز دارند، به ارمغان می‌بریم.

بهار خندان

امسال بهار خندان به شکل دیگری رقم خورد. داستان از مراسم تقدیر از ناصرعلی سعادت، رئیس چهارمین دوره هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور شروع شد. سعادت که از اعضای هیأت امنای مهربانه است، هدیه تقدیر خود را برای کمک به هموطنان زلزله ‌زده به حراج گذاشت که با استقبال حضار رو به رو شد. در نهایت چهار تن از اعضای صنف شامل محمدعلی یوسفی زاده، حمید فروزنده، وحید تائب، حسام میرآرمندهی در اقدامی خودجوش، هدیه تقدیر رئیس چهارمین دوره هیات مدیره سازمان را به قیمت ۵۰ میلیون تومان به نفع هموطنان زلزله زده خریداری کردند.

با توجه به اندازه پروژه، تصمیم بر این شد که برای شفافیت بیشتر، از پلتفرم مهربانه برای جمع‌آوری هزینه استفاده شود. با حمایت ناصرعلی سعادت و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ۵۰ میلیون تومان سرمایه اولیه این پروژه تأمین شد و با کمک کاربران مهربانه، در نهایت حدود ۱۱۲ میلیون تومان برای تهیه لباس و عیدی برای کودکان زلزله‌زده کرمانشاه جمع‌آوری شد.

با توجه به این که حجم مبلغ جمع‌آوری شده زیاد است، در تلاشیم که با این مبلغ، هزینه‌های یک سال تعدادی از این کودکان را پوشش دهیم که شامل خوراک، پوشاک، نوشت‌افزار و … خواهد شد. در فاز اول، ۲۲ میلیون تومان از این مبلغ به خریدن پوشاک نو از جمله کفش مجلسی، کفش ورزشی، بلوز، شلوار و پیراهن دخترانه برای ۲۵۶ کودک در سنین مختلف اختصاص یافت. این پوشاک از کارگاه‌های تولیدی سرپل ذهاب تهیه شده‌اند تا ضمن تسهیل ارسال آن‌ها و کاهش هزینه‌های جانبی، به اقتصاد این منطقه آسیب‌دیده نیز کمک شود.

گزارش فازهای بعدی کمک‌رسانی به کودکان زلزله‌زده کرمانشاه، متعاقبا در مهربانه منتشر خواهد شد.

در حال حاضر نظری وجود ندارد.